Masa cukrowa do zdobienia tortów

Świetny przepis na masę cukrową do zdobienia tortów znalazłam na forum Cincin. Podana porcja wystarczyła mi na pokrycie dużego tortu, wykonanie ozdób i troszke mi jej zostało, więc na mniejszy tort wystarczy z pewnością połowa porcji. 

800 g cukru pudru
50g glukozy
4 łyżeczki żelatyny
70 ml wody
3 łyżeczki margaryny lub masła
aromat migdałowy
barwiki spożywcze (użyłam płynnych)


  Żelatynę namoczyć i rozpuścić, a następnie naczynie z żelatyną umieścić w kąpieli wodnej. Do żelatyny dodać glukozę i mieszać uważając, aby nie zagotowała się. Dodać masło. Odstawić do ostudzenia. Do ostudzonego syropu stopniowo dodawać przesiany puder i zagniatać. Dodać aromat. Wyrabiać masę, aż będzie plastyczna. Jeżeli robimy ozdoby w różnych kolorach, to podzielić masę i dodać wybrane barwniki. Na oprószonym pudrem blacie rozwałkować masę cukrową i za pomocą wałka przenieść ją na tort (Tort powinien być posmarowany kremem i lepiej jest go wcześniej schłodzić).
  W trakcie przygotowywania ozdób należy pamiętać, żeby reszta masy schowana była w woreczku foliowym, żeby szybko nie stwardniała.
  Przygotowane ozdoby suszyłam na kratce, a następnie mocowałam je za pomocą roztrzepanego białka. 
  Płatki różyczek i listki wycinałam przy pomocy kieliszka.

3 komentarze:

asieja pisze...

piękny efekt.

zauberi pisze...

jeszcze nigdy nie robiłam takiej masy, ciekawe jak by mi wyszła :)

Ania pisze...

Zauberi polecam spróbować. Pierwszy raz przetestowałam na torcie dla mamy, a z tortem dla córeczki poszło już szybciej, tylko stres był większy ;)