Knedle serowe ze śliwkami

Za oknem już jesień przypomina o sobie, malując tysiącem barw spadające liście drzew, jednak ostatnie promienie słońca przywołują wspomnienie lata. Ten piękny obrazek skłonił mnie do przygotowania dzisiaj knedli serowych, które dość często gościły latem na miom stole. Tym razem wykorzystałam do nich śliwki. Skorzystałam z przepisu bajaderki zamieszczonego tutaj.


250g białego mielonego sera
1 jajko
szczypta soli
ok.3/4 szklanki maki
2 łyzki roztopionego masla
wypestkowane śliwki

Do miski włożyć ser, dodać jajko, mąkę, sól oraz roztopione masło. Zagnieść gładkie ciasto.Jeżeli ciasto jest bardzo lepiące należy dodać więcej mąki (ja dałam w sumie 1 szkl). Gotowe ciasto owinąć folią i włożyć do lodówki na co najmniej 2 godziny. Po tym czasie wyjąć schłodzone ciasto i podzielić je na 12 części. Formować placuszki, wkładać do nich śliwki i zlepiać. Jeżeli śliwki są kwaskowe, można je dosłodzić. Knedle wrzucać na wrzątek i po wypłynięciu na powierzchnie gotować 8-10 minut. Podawać ze śmietaną lub bułką tartą uprażoną na maśle.

4 komentarze:

Sally Moore pisze...

These look out of this world, must try it!

modern wall art pisze...

Believe me, they taste out of this world too!

canvas art pisze...

I wished I had tried this recipe last week, I must try it soon!

sepia canvas pisze...

Awesome, thanks a lot!