Leniwe z kaszą manną



Tydzień potraw z kaszą manną dobiega końca, ale zdążyłam jeszcze dodać coś od siebie. Przepis pochodzi z książki Haliny Jachowskiej ‘Dania z kaszy i ryżu’.

60 dag białego sera
5 dag masła
3 jaja
¾ szkl kaszy manny
2 łyżki mąki
2-3 łyżki bułki tartej
sól, cukier
cynamon

Ser przetrzeć przez sito lub zmielić. Białka ubić z dodatkiem soli na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać łyżeczkę cukru, wtedy piana jest sztywniejsza. Żółtka utrzeć z połową masła i serem. Na wysypaną mąką stolnicę wyłożyć masę serową, pianę z białek i wysypać kaszę, delikatnie zagnieść ciasto. Uformować wałek o średnicy ok. 2cm, spłaszczyć i kroić kluski o długości ok. 3cm. Kluski wrzucać na lekko osolony wrzątek i gotować ok. 3 min po wypłynięciu.
Bułkę tartą zrumienić na suchej patelni, a następnie dodać pozostałe masło. Polać nią gorące kluski, oprószyć cukrem i cynamonem.

4 komentarze:

asieja pisze...

w sam raz na taką leniwa niedzielę :-)

Adrijah pisze...

Jak na leniwe to są dosyć skomplikowane ;)

Anonimowy pisze...

Powiem tak - zrobiłam wszystko zgodnie z przepisem i wyszło ciasto naleśnikowe które po wrzuceniu łyżką na wrzątek całkowicie się rozlało. Dodałam więc pół szklanki mąki pszennej i ciasto uzyskało jako taką konsystencję. Nakładając łyżką na wrzątek udało mi się je ugotować. O wałkowaniu nie ma mowy - za płynne. Pozdrawiam. becikfirma

Ania pisze...

Becikfirma. Nie mam pojęcia dlaczego wyszło ci tak wodniste ciasto. Może ser był zbyt wilgotny, albo nie ubita dobrze piana z białek? Ciasto powinno mieć zwartą formę, zeby dało się pokroic na kluseczki.
Życzę powodzenia i wytrwałości;)