Gofry

Wypróbowałam już wiele przepisów na gofry, ale ten jak na razie zdominował wszystkie. Przygotowane w ten sposób gofry są chrupkie na zewnątrz i mięciutkie w środku. Warunkiem koniecznym jest przełożenie ich na kratkę zaraz po upieczeniu. Przepis znalazłam w serwisie ‘moje przepisy.pl’. Zamiast aromatu dodałam cukier waniliowy.


3 szkl maki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
½ szkl cukru pudru
3 jaja
2 szkl mleka
½ szkl oleju
Cukier waniliowy

Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym, dodać mleko, mąkę z proszkiem do pieczenia, a na końcu olej. Masa musi mieć konsystencję gęstej śmietany. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą z żółtek. Nagrzać gofrownicę, za pomocą pędzelka lekko natłuścić formę olejem i wlewać ciasto. Po upieczeniu gofry układać na metalowej kratce do wystygnięcia (zaraz po upieczeniu są jeszcze miękkie, ale po chwili leżakowania na kratce staja się chrupiące).

4 komentarze:

Majana pisze...

Jak ja dawno nie jadłam gofrów! Oj, zjadłabym z marmoladką na ten przykład :) Mniam!
Pięknie wyglądają Twoje gofry i smakowicie :)
Pozdrawiam.

Konsti pisze...

Bardzo apetyczne! Az zaluje, ze nie mam gofrownicy...
Pozdrawiam!

kalinkaikuchnia pisze...

Gofry wyglądają pysznie, kożystam z podobnego przepisu ;o)

Anonimowy pisze...

Robiłam dzisiaj gofry i kożystałam z tego przepisu...wyszły przepyszne :) przy innych przepisach niestety nie zawsze wychodziły a te były dokładnie takie jak autorka opisuje ;) POLECAM z czystym sumieniem